Conferencia inaugural de Juan Martinez

The Evolution of Advertising

Juan Martínez, Corporate Marketing Manager at El Correo Gallego, enlivened the first day of International Business students with his speech.

The first day of International Business students was last Wednesday, 7th of October, with a presentation of the academic year in which Juan Martínez was a very special guest. His speech about the evolution of advertising was very interesting. He showed us how advertising has changed over time through different advertisements from important brands.

In the past, products were advertised in a simple way. The idea was to convince the consumer to buy the product because it was better than the rest. Nowadays, the competition among brands is so intense that they have to find new advertising techniques to draw the consumers’ attention to their products. This is the reason why many advertisements have nothing to do with the product. They are trying to sell feelings or how we would feel like if we have that specific product, as if they were complements of our lifestyles.

This was a very interesting topic and the students really appreciated Juan Martínez’s visit.

 

La Evolución de la Publicidad

Juan Martínez, Director de Marketing Corporativo de El Correo Gallego, ilustró en su primer día de clase a los estudiantes de Comercio Internacional con su discurso.
El primer día de clase para los estudiantes de Comercio Internacional fue el pasado miércoles, 7 de octubre, con la presentación del año académico en el que Juan Martínez fue un invitado muy especial. Su discurso sobre la evolución de la publicidad fue muy interesante. Nos mostró cómo la publicidad ha cambiado con el tiempo a través de diferentes anuncios de marcas importantes.
En el pasado, los productos se anunciaban de una manera simple. La idea era convencer a los consumidores a comprar el producto porque era mejor que el resto. Hoy en día, la competencia entre las marcas es tan intenso que tienen que encontrar nuevas técnicas de publicidad para llamar la atención de los consumidores a sus productos. Esta es la razón por la cual muchos anuncios no tienen nada que ver con el producto. Ellos están tratando de vender los sentimientos o la forma en que se siente como si tenemos ese producto específico, como si fueran complementos de nuestro estilo de vida. Este fue un tema muy interesante y los estudiantes sacaron gran provecho de la visita de Juan Martínez.

Leave a comment